Kako izgleda kompletan urološki pregled?

Kome je namenjen i kako izgleda kompletan urološki pregled?

Urologija je grana medicine namenjena lečenju ljudi koji imaju neke od sledećih simptoma:

• Urgentno mokrenje – iznenadan osećaj da morate hitno da mokrite. Ovaj vid problema je najčešće posledica urinarne infekcije
  • Učestalo mokrenje – normalno se bešika prazni četiri do osam puta tokom dana. Ako imate potrebu da mokrite češće od toga i da tokom noći ustajete nekoliko puta, poželjno je javiti se lekaru na pregled. Kod muškaraca učestalo mokrenje može da bude znak uvećane prostate. Više o simptomima bolesti prostate pročitajte ovde.
  • Nevoljno mokrenje – mokrenje koje se javlja naglo i iznenada. Može da prati stezanje mišića stomaka, da se javi kada nosite neki teret, ili prikom kijanja, kašlja ili smeha. Kod žena, nevoljno mokrenje se javlja usled slabljenja muskulature nakon porođaja, ili u kasnijim godinama života.
  • Bolno mokrenje – sam naziv kaže, radi o pojavi bolova ili pečenja u toku mokrenja. Najčešće su bolovi prilikom mokrenja znak infekcije, ali mogu da budu i zbog pojave kamena ili peska u mokraćnim putevima.
  • Prisustvo krvi u mokraći – ozbiljna pojava koja zahteva da se hitno javite lekaru.
  • Neplodnost – ukoliko već neko vreme pokušavate da dobijete dete, a željene trudnoće nema, potrebno je da obratite pažnju na kvalitet i količinu sperme. Urolog je lekar koji vodi ispitivanje uzroka steriliteta kod muškaraca
  • Erektilna disfunkcija – nemogućnost da se održi ili razvije erekcija dovoljna za penetracioni seksualni odnos ( impotencija). Značajan zdravstveni problem muškaraca koji obuhvata populaciju od 160 miliona ljudi širom sveta. Može normalno da se javi usled starenja, ali je prisutna i kod 52% muškaraca koji imaju između 40 i 70 godina. Svaka seksualna disfunkcija može da bude i problem vezan za zdravlje nekog od muških reproduktivnih organa i skoro uvek ima i psihološku komponentu. Ispitivanje uvek treba početi isključivanjem težih bolesti i ispitivanjem od strane urologa.

Urološki pregled je pregled specijaliste urologa. Pregled se obavlja po zakazanom terminu i najčešće počinje razgovorom sa lekarom, koji će postavljati ciljana pitanja, kako bi dobio što više podataka o početku, toku i uzroku vaših problema.

U sledećoj fazi pregleda, lekar obavlja klinički deo pregleda, gde rukama ispipava ( palpira ) Vaš stomak i traži postojanje bolne tačke ili postojanje neke mase, ili uvećanog organa u trbuhu.
Cena za ovaj deo pregleda je 3600 din.

Da bi ovaj pregled bio precizniji, lekar može da uradi i ultrazvučni pregled.  Ultrazvučni pregledi se moraju zakazati. Za ultrazvučni pregled postoji posebna priprema, a više o cenama i načinu pripreme pogledajte na strani ultrazvuk u urologiji

Po potrebi, lekar urolog će vas uputiti i da izvršite laboratorijske analize krvi, mokraće, sperme, i to se sve može odmah obaviti u okviru laboratorije poliklinike Bocokić.

Nekada je usled sumnje na infekciju neophodno uzimanje briseva, kod muškaraca sa glansa penisa, prepucijuma ili iz uretre.

Lekar urolog, u dogovoru sa vama i usled sumnje na bolest prostate, može izvršiti i digoto- rektalni pregled prostate. Tada lekar, opipava veličinu i strukturu prostate i utvrđuje da li se bolest prostate proširila na okolno tkivo.

Cena digito-rektalnog pregleda prostate je 2000 din.

dr Ljubiša Bocokić
dr Zoran Đorđević

U Poliklinici Bocokić možete obaviti kompletan urološki pregled.
Preglede obavljaju dr Ljubiša Bocokić, specijalista urologije, dr Zoran Đorđević, specijalista urologije i dr Goran Luković, specijalista urologije