Pulmolog

Pregled pulmologa/ pneumoftiziologa je pregled lekara interniste koji je specijalno obučen i ima veliko iskustvo u dijagnostici i lečenju oboljenja respiratornog sistema- nespecifičnih plućnih bolesti, opstruktivnih bolesti pluća, bronhijalne astme, malignih bolesti pluća i drugih stanja u kojima postoji respiratorna patologija.

Neki od najčešćih simptoma zbog kojih je potreban pregled pulmologa su kašalj, otežano disanje, pojačano stvaranje sekreta u disajnim putevima, sviranje u grudima.

Kod nekih ljudi, ovi simptomi su minorni i ne remete njihove dnevne aktivnosti, dok su kod većine ljudi ovi simptomi takvi, da dovode u pitanje njihov kvalitet života, smanjuju njihovu produktivnost u svakodnevnom radu, a u pojedinim slučajevima- bolesti pluća mogu biti i sa lošom prognozom.

Specijalista pulmologije pregled započinje razgovorom o vašim osnovnim tegobama, uvidom u prethodnu medicinsku dokumentaciju ( ako je imate), a zatim lekar pulmolog koristi internističke tehnike pregleda pacijenata i dodatne dijagnostičke metode, kako bi postavio tačnu dijagnozu i pomogao vam u izboru načina lečenja vaše bolesti.

Za bolesti pluća, veoma je važno da su prepoznate i otkrivene na vreme, tako da male korekcije u načinu ponašanja i adekvatna terapija mogu biti od velike koristi da sačuvate vaše zdravlje.

Cena pregleda lekara specijaliste pulmologa je 4000 din. i termini se zakazuju

Kada se treba javiti pulmologu?

• ukoliko kašljete duže od tri nedelje
  • ukoliko osećate “sviranje”u grudima
  • ukoliko imate kratak dah i otežano disanje
  • ukoliko osećate bilo kakav bol, stezanje ili pritisak u grudima