Ispitivanje oslabljenog imuniteta

Oslabljeni imunitet može da bude poremećaj koji se urođeno i primarno javlja. Češći je kod muške dece, i primećuje se još u ranom detinjstvu. Sa druge strane, ono što je mnogo češće, a viđamo i kod odraslih ljudi, su sekundarni poremećaji imuniteta– koji se javljaju kao posledica loše ishrane, lošeg sna i loših uslova života, kao posledica neke virusne infekcije. Od virusa to mogu da budu mnogi virusi iz grupe Herpes virusa koji su skoro bezazleni i lako se leče, ali je poznat i virus HIV- koji je najpoznatiji virus i izazivač sekundarne imunodeficijencije.

Sekundarne imunodeficijencije mogu da se jave i kao posledica upotrebe nekih lekova, droge, alkohola. Nedovoljna fizička aktivnost, stalna žurba, ili jednom rečju stresan način života itekako mogu uticati na pojavu oslabljenog imunog sistema.

Rad na normalizaciji funkcije imunog sistema, je ne samo osnova preventive mnogih bolesti, već ima značaja i za zaštitu od kardiovaskularnih bolesti, od malignih bolesti, od hormonskih disbalansa, tako da je preporučeno čim primetite nestabilnost imunog sistema, da se odmah javite lekaru imunologu, koji će intervenisati i voditi vas u pravom pravcu ka izlečenju.

Ukoliko primećujete kod deteta/ odrasle osobe sledeće simptome možete se obratiti imunologu i zatražiti ispitivanje imunog sistema:

• često ponavljane infekcije- ( dete je bolesno skoro svakog meseca)
  • osip po koži tela
  • pojavu gnojavih bubuljica ili rana na koži
  • afte ili ranice u ustima
  • ekcem
  • česte upale srednjeg uha, kašalj i nalaz na plućima
  • crvenu ili upaljenu kožu oko analnog predela- često ponavljane prolive
  • bolovi u zglobovima
  • umor, malaksalost
  • česta pojava povišene temperature
  • iznenadni i spontani otok usne, očnog kapka ili nekog drugog dela tela

Ispitivanje imunog sistema u Poliklinici Bocokić započinje lekarskim pregledom koji vrši lekar specijalista imunologije- dr Aleksandra Bocokić. Taj pregled počinje pažljivim uzimanjem podataka o simptomima bolesti , o tome kada su se oni javili, o tome da li su korišćeni neki lekovi ili drugi postupci za lečenje. Takođe, imunologu obavezno treba pomenuti da li postoji više članova porodice koji imaju problem sa imunitetom, ili možda postoji pojava neke hronične bolesti, kao što je dijabetes.

Prvi deo pregleda odnosi se na razgovor, a već u drugom delu pregleda, lekar će potražiti konkretne znake bolesti- kao što su uvećane limfne žlezde, uvećana jetra ili slezina, nalaz na plućima. Lekar obavezno obraća pažnju na uhranjenost pacijenta. Ni smanjena telesna težina, ni gojaznost nisu dobri imunološki pokazatelji.
Cena pregleda imunologa je 4200 din.

Treći deo pregleda, obuhvata analize krvi- počev od krvne slike, leukocitarne formule, CRP analize, do analiza kojim se procenjuje deficit različitih komponenti imunog sistema- serumski imunoglobulini ili komponente komplementa. Ukoliko postoji sumnja i na neku virusnu infekciju, u toku pregleda krvi se tačno može ispitati i koji virus je u pitanju.

Cene svih laboratorijskih analiza, a i imunoloških parametara, kao i cene analiza na virusne infekcije možete pogledati na strani cenovnik.

U sklopu Poliklinike Bocokić nalazi se i izuzetno dobro opremljena imunološka laboratorija, tako da je i deci i odraslima put do kvalitetnih analiza olakšan i brz.

Nakon učinjenih analiza i sagledavanja opšteg stanja pacijenta- pristupa se terapiji i davanju konkretnih medicinskih saveta, lekova, suplemenata, a sve u cilju poboljšanja imunog sistema pacijenta.

dr Aleksandra Bocokic

U Poliklinici Bocokić,