Nefrolog u Nišu

Poliklinika Bocokić u Nišu u svom tima ima specijalistu interne medicine dr Danijelu Tasić, lekara nefrologa. Nefrolog je lekar koji se bavi ispitivanjem i lečenjem bolesti bubrega, kao i ispitivanjem funkcije bubrega.

Koji simptomi ukazuju na moguće bubrežno oboljenje i kada se treba javiti nefrologu?

Simptomi i bolesti bubrega su češći u praksi nego što se to obično misli. Najčešći simptomi su:

• Poremećaj mokrenja– učestalo noćno mokrenje, nesposobnost zadržavanja mokraće, isticanje urina u kapima praćeno bolom, često mokrenje, otežano mokrenje
  • Povišena telesna temperatura praćena bolom i pečenjem pri mokrenju, učestalim mokrenjem i bolovima u leđima i povremenim jakim bolom u trbuhu, zamućenim urinom koji je neugodnog mirisa ili sa primesama krvi u urinu.
  • Promene u zapremini mokraće (mokrenje veće količine urina preko 3L/ 24h ili mokrenje manje količine urina od 500ml/ 24h),
  • Promene u sastavu i u izgledu mokraće (prisustvo bakterija u urinu, prisustvo leukocita u urinu, prisustvo crvenih krvnih zrnaca u urinu, prisustvo proteina u urinu, prisustvo lipida u urinu, prisustvo kristala u urinu),
  • Bolovi različitog karaktera (potmuli, žestok, oštar, povremen ili kontinuiran) koji zahvataju donji deo leđa ili donji deo stomaka
  • Otoci- (testasti, po celom telu)
  • Bolesnici sa hroničnim bolestima kao što je hipertenzija, dijabetes, gojaznost , bolesti srca, jetre ili pluća imaju simptome koje pripadaju osnovnim bolestima, ali i one mogu u svom toku da dovedu do oboljenja bubrega.
  • Na hitan pregled kod nefrologa trebalo bi da se jave bolesnici koji imaju naglo pogoršanje funkcije burbega (porast koncentracije serumskog kreatinina za više od 20% od predhodnog nalaza),
  • U slučaju da je vrednost kalijuma u krvi veća od 6.5 mmol/L ili natrijuma manjim od 132 mmol/L, bolesnici sa nalazom belančevina i krvi u urinu, bolesnici sa dijabetesom i belančevinama u mokraći, bolesnici koji imaju zamaranje, slabost,gušenje pri naporu, otoke , visoke vrednosti krvnog pritiska sa pogoršanjem funkcije bubrega,  bolesnici koji imaju loše regulisan krvni pritisak.
  • U slučaju da je dijagnostikovana neka od multisistemskih bolesti izazvanih imunim mehanizmima i blago povišena temperatura, gubitak kose, gubitak ili dobijanje na telesnoj masi, bol u misićima, slabost, ukočenost, umor ili hiperaktivnost, pojava osipa, akni , dermatitisa, glavobolje i nemogućnost koncentracije.
  • Trudnice se na pregled kod nefrologa javljaju u slučaju da imaju povišen krvni pritisak, otoke po telu, izmenjen nalaz u urinu
  • Ukoliko je nakon upotrebe nekog leka ili kontrasta  došlo do smanjenog izlučivanja urina, pojave otoka, promene u boji mokraće, porasta vrednosti serumskog kreatinina

Kako izgleda pregled nefrologa u Poliklinici Bocokić u Nišu?

Pregled nefrologa u Poliklinici Bocokić u Nišu je bezbolan i traje 30-ak minuta. Nefrolog pregleda bolesnika uzimanjem anamneze tj. razgovorom sa bolesnikom kojim se utvrđuje redosled i karakteristike simptoma. Pregledom bolesnika se obraća pažnja na ostale organe i sisteme jer kao što poremećena funcija burbega može da dovede do promene funkcije drugih organa i sistema tako i sistemska oboljenja mogu da dovedu do oboljevanja bubrega.

Fizički pregled bolesnika se upotpunjuje odgovarajućim laboratorijskim analizama, opštim pregledom urina, ultrazvučnim pregledom i dopunskim dijagnostičkim metodama. Na osnovu svih prikupljenih informacija nefrolog postavlja dijagnozu, daje savet i preporučuje dalje lečenje i dopunsku dijagnostiku ukoliko je potrebno.

Cena pregleda nefrologa u Nišu: 4600,00 din

U Poliklinici Bocokić u Nišu,